Google’s Matt Cutts : Advertenties en betaalde links moeten Nofollow zijn!

Google’s hoofd van search spam, Matt Cutts, postte een nieuwe video vandaag¬†op YouTubegoogle-cutts-over-advertenties¬†ter¬†verduidelijking van Google’s standpunt over Advertorials en “native reclame.”

Advertorials zijn redactionele-achtige inhoud die worden gepubliceerd, omdat een adverteerder voor de publicatie van het inhoud heeft betaald.

Onlangs werd een grote Britse bloemen bedrijf bestraft voor het gebruiken van Aadvertorials¬†als een manier om hun Google search rankings te be√Įnvloeden.¬†Google’s Cutts wilde duidelijk maken dat het tegen Google’s¬†richtlijnen voor webmasters is¬†voor webmasters en adverteerders om advertorials te gebruiken als een middel van het doorgeven PageRank naar hun webpagina.

Matt legde uit dat Google linbuilding als redactionele stemmen beschouwet. Wanneer links worden gebruikt in advertorials of betaalde verhalen en dat niet wordt aangegeven, dat dan tegen de richtlijnen van Google.

Kortom, de Google richtlijnen voor Advertorials zijn:

(1) Zoekmachines: Als voor links betaald wordt, dan moet je een¬†Advertorials nofollow gebruiken. Voorbeeld: rel=”nofollow”

(2) Gebruikers & Lezers: Het moet voor de lezer duidelijk zijn dat het om een betaalde of gesponsorde verhaal gaat. Voorbeeld: ”Advertentie”.

Waarom heeft nu Google het ineens hierover? Er is geen verandering in het beleid van Google, maar Matt zegt dat er sprake is van een toename van zulke praktijken door webmasters en dat Google zal altijd blijven actie voeren tegen zulke praktijken.

Matt voegde daaraan toe dat dit niet alleen van invloed ois p Google Web Search, maar ook op de zoekresultaten van Google Nieuws. Google Nieuws verwijdert niet alleen de betaalde content, maar verwijdert ook volledig de nieuwsbron uit de index van Google Nieuws.

Hieronder de video :

 

Written by

avatar

Comments are closed.